عضو کمیسیون فرهنگی:

استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی، جزء سیاست‌های فرهنگی نظام است

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی در سیاست‌های فرهنگی نظام، خاطر نشان ساخت: هنرمندانی که به هر دلیلی از کشور خارج شده‌اند، اگر جرم خاصی که موجب پیگیری قانونی باشد، ندارند،‌ می‌تواندد ب کشور بازگردند.


"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت درباره تسهیل فضا و شرایط برای بازگشت هنرمندانی که در مدتی در خارج از کشور به فعالیت مشغول بوده‌اند، گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی در زمینه فرهنگ و هنر جزو سیاست‌های فرهنگی نظام است و این مساله برای تمام هنرمندان در سطح کشور و حتی نیروهای ایرانی که در خارج از کشور هستند، صادق است زیرا این یک راهکار اصولی و اساسی است.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: با این حساب تمام کسانی که به هر دلیلی از کشور خارج شده‌اند، اگر جرم خاصی که موجب پیگیری قانونی باشد، ندارند،‌ آغوش کشور، ملت، نظام و مسوولان برای بازگشت آنها کاملا باز است؛ مگر اینکه کسی باشد که با انجام خطایی تحت تعقیب باشد که به گمان من در بین هنرمندان و ورزشکاران این اتفاقات بسیار نادر است.


وی با تاکید بر اینکه جایی برای هنرمندان و ورزشکاران وجود ندارد، ‌اظهار کرد: صرف اینکه کسی از نظام جمهوری اسلامی خوشش نیامده، از برخی مسوولان ناراضی بوده و حتی انتقاد تند یا غیرمنصفانه داشته، به هیچ وجه باعث نمی‌شود نیروهای فرهیخته فرهنگی، هنری و ورزشی نگران بازداشت یا مجازات باشند و جایی برای نگرانی وجود ندارد و آنها می‌توانند به کشور بازگردند.


عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به سیاست‌های وزارت ارشاد، اضافه کرد: با سیاست‌هایی که وزارت ارشاد در این چند سال اخیر در پیش گرفته، راه برای فعالیت‌های هنری در بخش سینما، تئاتر و نمایش باز است؛ همچنان‌که بسیاری از موارد قبلا جزو خطوط قرمز بود و دستگاه ذی‌ربط آنها را مد نظر داشت و با متخلفان برخورد می‌کرد؛ اما در شرایط فعلی چنین چیزهایی دیده نمی‌شود و فضای آزاد، آرام و بازی برای اینگونه افراد جهت فعالیت‌های هنری وجود دارد.


وی تاکید کرد: اکنون فضای مناسبی در کشور برای بازگشت و فعالیت در کشور و ارائه کارهای خوب و شایسته هنری فراهم شده و امیدواریم این دوستان بتوانند با استفاده از این فرصت، در بین مردم خود حضور یابند و به آنها در این زمینه‌ها خدمت‌رسانی کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا